יום ראשון, 8 ביוני 2014

פיינטפוטים (צלליות קרם) של מאק: השביעיה הסודית

היוש חתלתולים חמימים ועייפים משמש!!!

שמתי לב שמאוד אהבתם את פוסט "השביעייה הסודית" - שפתוני הקיץ של מאק שהכנתי עבורכם. אז ראשית מה מקור השם "השביעייה הסודית"?
הייתי תולעת ספרים של ממש, ומקום של כבוד שמור לסדרת הספרים "השביעייה הסודית" של אניד בלייטון. מדובר בשבעה חברים (פטר, ג'נט, ג'ורג', ג'ק, קולין, פם וברברה) אשר חוקרים ופותרים תעלומות רבות, כך שבזמן שילדים אחרים שיחקו בחוץ, אני שקעתי בספרים. חנונית אמיתית. בכל מקרה.... החלטתי לחשוף בפניכם שביעייה מעניינת לא-פחות: הפיינטפוטים האהובים עליי מבית מאק אהובי.



אז מה זה בעצם פיינטפוט? בתרגום פשוט - "קדירת צבע". בפועל - צנצנת זכוכית עם מכסה מוברג, המכילה צללית קרמית או בסיס לצלליות על בסיס קרם (יש צבעוניים ויש נייטרלים האמורים לשמש נטו כפריימר כלומר לאחד את גוון העפעף, להגביר את הפיגמנטיות של צלליות האבקה המונחות מעל, ולהאריך את עמידות איפור העיניים).
איך מאק מתארים את הפיינטפוט? "צבע עיניים עז, הנמשח בקרמיות ומתייבש לגימור עז ותוסס. יוצר כיסוי עמיד אך חסר משקל..." פיוטי מאוד!!! בכלליות אני מאוד אוהבת מוצרים קרמיים, במיוחד לעיניים וכולי תקווה לחשוף את הכל בהמשך.
אז הנה השביעייה הסודית. כל גוון מוצג בצנצנת, ולצידו סוואצ'ים עם פלאש ובאור טבעי.

mac soft ochre swatch

Soft Ochre - צללית קרם בגוון בז' צהבהב נייטרלי, עם גימור מאט. מרקם חמאתי, רך ומושלם. בסיס נהדר לאיחוד גוון העפעף, נטרול כהויות, כחלחלות, סגלגלות ועוד. משתלב מושלם עם גווני עור רבים ומאיר את אזור העין. אני יודעת שמתאפרות רבות אוהבות את פיינטרלי, אבל אני מעדיפה את סופט אוקר כי הוא צהבהב ולא ורדרד. כשבא לי ורדרדות אני הולכת על...
mac let's skate! swatch

Let's skate! - יצאה במסגרת מהדורה מוגבלת MAC on ice. גוון ורוד חיוור בגימור פנינתי ושימר זהבהב עדין. השתמשתי בו במדריך לאיפור אירוע צהריים כבסיס. המרקם שלו קצת פחות מתמסר משל סופט אוקר וקצת יותר צ'אנקי בגלל הגליטרים, אבל הוא עדיין נוח מאוד לעבודה.
mac vintage selection swatch
Vintage selection - זוכרים אותו מפוסט מתנות יום ההולדת שלי? טוב, זה מרקם פשוט מושלם. מבחינת הגוון, מדובר ב"אפרסק מלוכלך", חום מובהר עדין עם ברק שמפניה. הוא לא פרוסטי כמו לטס סקייט אלא הגימור הוא מטאלי לחלוטין, על גבול המראה הרטוב. מושלם בפני עצמו לנגיעה של זוהר בעיניים ונדיר כבסיס למעושנים מכל הסוגים. מומלץ בחום, קאליסי מעניקה לו חמישה דרקונים!
mac rubenesque swatch

Rubenesque - הפיינטפוט הראשון שלי ממאק ולכן יש לו פינה חמה בלב. וחוצמזה - הוא פשוט מהמם!!! גוון אפרסקי מוזהב בגימור פנינתי. נחושתי מנצנץ, הגוון הכי קרוב שיש ללבישת זהב אדום על העין. כמו כל הגוונים החמים, הוא מושלם לעיניים כחולות/ירוקות מכיוון שהאדמדמות המרומזת שבו מקפיצה את גוון העין. חגיגי ובכיף עומד בפני עצמו, ולא כבסיס לשום דבר אחר.
 mac groundwork swatch

Groundwork - הברווזון המכוער שבחבורה, בצנצנת הוא נראה הכי פחות אטרקטיבי. אולם על העין, הביצועים הם אחרים. מתואר כטאופ (שילוב של חום ואפור) בינוני נייטרלי. בצנצנת הוא נראה מאט, אולם על העפעף וגם בסוואצ'ים יש לו גימור מעט מבריק, לא שטוח כפי שניתן היה לצפות. מכיוון שאני בהירת עור, "וויש" קטן ממנו יכול לסגור לי בכיף מראה יום מטושטש להדגשת עיניים כחולות, והוא בסיס מושלם למעושנים חומים/אפרפרים/טאופים.
mac constructivist swatch

Constructivist - מתואר בציוריות כ"חום מתכתי עם פנינה אדומה" (what?!). חום כהה ברונזי במידה, מבריק במידה, עם תת גוון אדמדם אבל מחמיא ולא חולני. נמרח בצורה אטומה ומושלמת, עמיד כמו כל השאר ובאמת שעומד בפני עצמו וגם מוצלח מאוד לטשטושים ועישונים כיד הדמיון הטובה עליכם. מישהו אמר מכורה למראה מעושן? הוא מעולה למראה "מלוכלך" בסגנון האיפור של האחיות אולסן.
mac blackground swatch
Blackground - מישהו במחלקת השיווק של מאק כנראה שב בדיוק משיעור כתיבה יוצרת עם התיאור הבא: שחור-אפור ססגוני. טוב... מדובר בצללית קרמית שחורה ונימוחה ושימר כסוף עדין ביותר!!! היא מיטשטשת בקלות ואין מה להשוות אותה למשל לקולור טאטו ה"שחורה" שהיא בעצם אפורה, מאט וגם קשה לעומתה. מושלמת למראה מעושן כהה ודרמטי, חובה בארונה של גותית מתחילה. פשוט משהו :)

אז אילו השביעייה האהובה שלי. מקווה שהחכמתם!!! להלן כולם מוסווצ'ים יחדיו, עם פלאש:
mac paintpot swatces: soft ochre, let's skate!, vintage selection, rubebesque, groundwork, constructivist, blackground
 ובלי פלאש (באור טבעי):
mac paintpot swatces: soft ochre, let's skate!, vintage selection, rubebesque, groundwork, constructivist, blackground
לפוסט הקודם בנושא שפתונים בוהקים לקיץ מבית מאק עם סוואצ'ים - הקליקו!

אור ואהבה,
חתול נצנוץ.


2 תגובות:

  1. אני אוהבת מאוד את וינטג' סלקשן. גם כבסיס וגם לעצמו בלי כלום מעליו. צללית מגניבה ביותר! :) תודה על פוסט אינפורמטיבי ;)

    השבמחק
  2. אני אוהבת את כל הגוונים שהצגת, אבל הגוון החביב עליי ביותר הוא וינטג' סלקטיון, הוא מהמם!

    השבמחק