יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

Lazy Sunday at Central Park

אני עדיין לא מעכלת שאני גרה במרחק של עשר דקות הליכה מ״הריאה הירוקה״ של מנהטן. הניגוד בין הנופים האורבניים, גורדי השחקים ובנייני המגורים שלא נגמרים, לבין הפסטורליות של הפארק המטופח הוא רק אחד מהפרדוקסים שהופכים את ניו יורק לכל כך מדהימה. מרגע שמעמיקים למעבה הפארק אפשר לשכוח מההמולה של העיר ולהתמסר לירוק האינסופי, שבקרוב יתחלף בשלכת הססגונית של הסתיו.
הפארק ענקי (3.4 ק״מ רבוע) ומשובץ מאגרי מים, טירות, אנדרטאות ושכיות חמדה נוספות. 
אין חתולים בניו יורק (היחידים שראיתי היו באירוע האימוץ של פטקו, ואוי, כמה שהם מתוקים) אבל סנאים יש לרוב. הם כל כך חמודים! אבל אסור להתקרב אליהם יותר מדי פן ינשכו.
דברים שאפשר למצוא בפארק:

טירות שסוחפות את הדמיון


בועות ענק


אנדרטאות לזכר מלכים פולנים 


סנאים. וכל מילה מיותרת


ויש גם ברווזים




מכיוון שאני חולה (כבר כמה ימים, לעזאזל) הסתפקנו בטיול קליל במשעולי הפארק, בעת שתרתי אחרי ניידות משטרה (הפארק מככב, בין השאר, כאתר מרכזי בסדרת הטלוויזיה האהובה עליי - חוק וסדר, מדור מיוחד. או למביני עניין: SVU).
אין ספק שזהו המקום המושלם להתרווח בו עם ספר טוב וכוס אייס לאטה מרענן. חובה בכל יום ראשון!
עדיין קשה לי להתרגל לזה שיום ראשון זה יום מנוחה וחלק מסוף השבוע, ולא ספתח של שבוע עבודה מעצבן ומדכא. אבל נחשו מה? יום שני רכש בקלות את התכונות של יום ראשון!
מהפארק נסענו בסבווי לאיזור חביב עלינו במיוחד - יוניון סקוור. הכיכר המפורסמת באיזור שכונת צ'לסי הטרנדית, מארחת שחקני שחמט מזדקנים ונזירים מוזיקליים ששרים הארי קרישנה, שלא צילמתי על מנת לא לפגוע בכבודם. ברחוב האוניברסיטה נמצאת מסעדה מקסיקנית מעולה - טורטריה. תמיד מפוצצת קהל צעיר וטרנדי, מוחשכת באווירת בר עם מוזיקה מעולה ואוכל נדיר. 
כתובת המסעדה למי שמגיע - 94 University Place, New York, NY.
את התמונה הבאה שמתעדת את המנה האהובה עלינו - crispy eggplant (המבורגר חציל) העליתי גם לפייסבוק שלי:



אני מזכירה לכם שההגרלה שלי (על לק, אודם, מסקרה וצללית שווים במיוחד) רצה עד 11.08.14.
כתמיד, אם הקשקושים שלי מעניינים אתכם, מזמינה אתכם לעשות לייק לעמוד הבלוג בפייסבוק ולעקוב (stavkb) באינסטגרם
זהו לבינתיים חתלתולים, נתראה בפוסט הבא.

חתול נצנוץ.

5 תגובות:

  1. נראה שבהחלט אפשר לשבת שם ולהתנתק מהעולם עם ספר טוב. כמה הייתי רוצה לעשות זאת!

    השבמחק
    תשובות
    1. תחסכי על כמה חופשות באירופה ותבואי לתפוח הגדול!

      מחק
    2. יואאווווו אני מקנאה!!! תהני בובה בניו יורק כמה שיותר זו חוויה מדהימה!!

      מחק
    3. תודה, אני ממש משתדלת!!!

      מחק