יום שלישי, 8 באפריל 2014

גבולות זה חשוב: טיפים לתחימת השפתיים, וקצת קשקושים על תפיסת יופי

היי, חתולי אהבה...

מכירים את זה שיש אנשים שיש סביבם הייפ, והוא ממש אבל ממש מוגזם ולא מוצדק? ואתם אומרים לעצמכם - Please, bitch... בכל מקרה, היום אני רוצה לדבר על מישהי שהיא ממש לא כזאת - נטע סקלי, סניור ארטיסט במאק ישראל.
מבחינתי - She puts the ART in makeup Artist. יש לה הסתכלות מאוד מיוחדת ואנליטית על תווי פנים, והמפגש אותה שלח אותי לימי התואר השני העליזים (NOT), עת השתתפתי בסדנא על תפיסת פרצופים. 


*זהירות - אזהרת חפירה. מי שלא מעניין אותה שתדפדף לסוף הקטע*

כמה דברים שלא ידעתם על הפרצוף האנושי:
ייחודיות - הפנים האנושיות הן אובייקט רב מימדי וייחודי, וזה מתבטא בכל מיני תופעות מעניינות. למשל - פרוסופגנוזיה - הפרעה נוירולוגית מרתקת המתבטאת באי יכולת לזהות פרצופים! יש ספר מעניין בנושא שכתב אוליבר סאקס - "האיש שחשב שאשתו היא כובע". בעקבות הספר הזה, שקראתי כנערה (Nerd!) התעוררה בי הסקרנות העצומה להבין את המוח האנושי, ובכלל ללמוד פסיכולוגיה ונוירואנטומיה (אהבה!)
איך כל זה קשור לבלוג על יופי??
קודם כל, זה לא בהכרח.. בעיניי זה לגיטימי מאוד לאהוב ולחוש סקרנות לגבי תחומים שונים ומגוונים. העולם היום הולך לכיוון חזק מאוד של רב-תחומיות. כמו שיש עורכי דין עם רקע במתמטיקה וביולוגיה, בעיניי אין סתירה בכך שאני אוהבת איפור, קולנוע, אופנה ומוחות!!!

עוד דברים שגיליתי עת עבדתי על הסמינריון. בעת צפייה בפנים אנושיות, יש 3 מאפיינים המשפיעים על תפיסת היופי של הפרצוף:
1. סימטריה - לא מפתיע כל כך...
מבחינה אבולוציונית אנחנו אמורים להידחות מפנים לא סימטריות. זה אמור לרמוז לנו על פגמים גנטיים בעת חיפוש בני זוג ליצירת צאצאים. אגב, האישה שמפגינה סימטריה מוחלטת בעיניי חוקרי תפיסת פרצופים היא נסיכת מונקו ושחקנית הוליווד ז"ל, גרייס קלי:


תמונה מכאן

באמת שהיא נורא יפה... ואף מילה על האיפור, השיער והגבות!!! 

2. ממוצעות - זה מפתיע! אנחנו רגילים לחשוב על יופי במושגים של משהו מיוחד ויוצא דופן, לא רגיל... עם זאת, מחקרים מגלים כי ככל שממצעים יותר תמונות של אנשים רגילים, ציון היופי שנבדקים נותנים לתמונה הממוצעת עולה .כלומר תמונה של פרצוף נשפטת יפה יותר, ככל שהיא מורכבת מיותר אנשים, ללא קשר לרמת היופי שלהם. כנראה שגם זה אבולוציוני ברמה כלשהי, כיוון שככל שהדמות שנוצרת דומה יותר לממוצע, כך היא יותר "בריאה" במונחים גנטיים וחברתיים.

אולי זה מסביר את המשיכה לדמות של "בת השכן" - נשים בעלות יופי "פשוט", ארצי ונגיש, שיש מצב שיכלו להיות איתנו בחבר'ה (ובטח היינו שונאות אותן כי הן יפות לאללה). דוגמא קלאסית לכך היא גל גדות, שהיא אמנם רזה מדי לטעמי האישי אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שיש לה יופי נקי ולא מסובך.


תמונה מכאן

3. תאימות מינית - מאפיין קצת שנוי במחלוקת...

אני כתבתי את הסמינריון שלי די מזמן ואני מאמינה שדברים בתחום קצת השתנו, אבל גוף המחקר הבסיסי מדבר על כך שאנו נוטים לשפוט נשים כיפות ככל שיש להן מאפיינים יותר "נשיים" כגון: עיניים גדולות, לסת מעוגלת, וכדומה. נשים בעלות מאפיינים גבריים (וגברים בעלי מאפיינים נשיים) אמורים להיתפס בעינינו כפחות יפים. היום מאוד אוהבים בעולם האופנה מראה אנדרוגני, זה מקודם גם בגלל קידום של רזון חולני שמה לעשות, גורם למראה יותר נערי וגברי. הדעות לגבי סוג היופי הזה מאוד חלוקות. אני אישית אוהבת גם יופי נשי קלאסי כמו קייט אפטון השופעת, שמזכירה בזוהר שלה כוכבות עבר:




תמונה מכאן

וגם נשים בעלות יופי נערי/גברי, כמו אניה מרטירוסוב (הרזה, רזה מדי, בואו לא נהפוך את זה לדיון) והכל כך יפה ומיוחדת בעיניי:



אגב, גם באוניברסיטה לא כל כך ידעו איך לבלוע את דיעותיי המוזרות, שיערי הבלונדיני/ורוד (יש לי תמונות שמוכיחות), מלבושיי הוורודים (כולל פלטפורמות ורודות מנצנצות של באפלו) אבל הסטודנטים שלימדתי אהבו אותי, זה גם משהו...

*סיום חפירה*

אז למרות שיש לי ידע תיאורטי, להלן דברים שלא ידעתי על עצמי עד ששמעתי אותם מנטע:

פנים לא סימטריות
עיניים עגולות ונפולות
שפתיים יורדות וצרות 

למה לא ברחתי בבכי, יצור נרקיסיסטי וחסר ביטחון שכמוני? למה ישבתי מרותקת על הכיסא, שתיתי עלבונות ופיללתי לעוד?!

נטע סקלי מזכירה לי קרן לייזר שסורקת את הפנים, מעבדת נתונים ומשקללת אותם ברהיטות ובהירות לא אופייניות. מה גם, שהכל היא עושה בצניעות, נועם הליכות ותוך הצעת פתרונות קלים ללא מעורבות סכין מנתחים! ד״ר נצנוץ נשאר בחוץ...


היה לי המזל להיות מודל לתרגול תחימת שפתיים, תחום שאני לא מבינה בו וגם די דחה אותי, כי כמו רוב האוכלוסייה - ברגע ששמעתי את המילה ״תוחם״ - עלתה לי האסוציאציה הבאה:



הו, פנינה. אשת עסקים, נערת זוהר ושדכנית. למה את עושה את זה??? בגללך דורות שלמים נבעתים מהחשיבה על תוחם כיוון שהם מדמיינים עיפרון חום משורטט מחוץ לגבולות השפתיים בקונטרסט לאודם ״קונסילרי״ ניודי.

אבל! ברגע שראיתי את ההבדל בין שפתיים תחומות לבין שפתיים ללא תוחם, עולמי התהפך.

דנית חדד, מאפרת מקסימה ומוכשרת התאמנה עליי עם ליפ קומבו שכלל את ה-viva glam החדש של ריהאנה, שרכשתי כי אני אדם פילנתרופי וחשוב לי לתרום (ולא כי אני בנאדם אובססיבי ושופוהוליק שלא מסוגל לדחות סיפוקים), ותוחם beet, בהנחייתה של נטע.

להלן הרכש החדש וההו-כה-חתיך שלי:



קאליסי!!! את נדחפת!!!

להלן איך שהוא נראה בשילוב תוחם Beet של מאק, נא לא לצלוב אותי אבל חוץ מהאודם אין עליי כלום!!! לא מייקאפ, לא פודרה, לא BB קרם, לא קונטור ולא כלום וכלום. הבה נתמקד בעיקר...



טיפים לתיחום שפתיים (ממה שקלטתי על הדרך, אבל אולי תשכילו): 

ראשית, הדרך הטובה ביותר לזהות א-סימטריה בשפתיים היא ע״י ״עוגן״ - ציור של קו לאורך מרכז השפתיים. מסתבר ששפתיי נחשבות מצוירות, כלומר הצורה יחסית מוגדרת, אבל נושאים שאפשר לתקן באמצעות תיחום נכון הם ירידה מסוימת בחלק השמאלי התחתון, ומתן יותר כוח או כובד בחלק האנכי של השפתיים על מנת להימנע ממראה של שפתיים דקות ורחבות, כמו רוכסן לרוחב הפנים (!!!).



דרך טובה לסרטט את השפתיים עם תוחם היא - למתוח את הקווים מלמטה למעלה, ולא לצייר מלמעלה למטה שכן זה נוטה לתת מראה מרוח ופחות מדויק.

טיפים למילוי השפתיים לאחר התיחום:
כמו כולם, גם אני מחזיקה מברשת שפתיים ייעודית אולם החכמתי וכעת אני יודעת כי ניתן ואף מומלץ להשתמש במברשת אלכסונית למילוי השפתיים עם אודם!!! ניסיתי את זה בבית עם מברשת אלכסונית 266E של מאק, ואהבתי! יכול להיות שזה מתאים במיוחד לבעלות שפתיים "מצוירות" כשלי, אבל שווה לנסות!



את מרכז השפה, איפה שאפשר למלא בצורה פחות מדויקת, אפשר למלא בטפיחות עם גב השפתון ולאו דווקא עם הראש המחודד שלו. סדרי עולם מתפרקים עכשיו, אני יודעת...



פינושים:
דרך טובה לבדיקת הסימטריה היא שימוש באצבעות על מנת לנסות לעשות מניפולציה על השפתיים לפני שמתחילים להשתולל עם העיפרון ולהרוס. זוהי דרך מצוינת לחסוך זמן ולבדוק תיקונים שונים.

לאחר התיחום והמילוי, כדאי לעשות תיקונים עם מברשת אלכסונית (כן, כן) ומייקאפ פודרה בגוון העור. הופתעתי שלא נעשה שימוש בקונסילר קרמי, אבל מסתבר שהפורמולה היבשה מסתדרת טוב יותר עם הקרמיות של מוצרי השפתיים ותורמת למראה קונטרסטי ולמניעת גלישה מעבר לתחום השפתיים, אם כי צריך להיזהר ולא להעמיס, אחרת נוצר מראה לא מחמיא של מסגרת בהירה, דמוית שפם (!!!).



אין לי מושג למה בחנות האודם נראה בורדו ובצילומים הביתיים כתום, מניחה שזה קשור לפלאש ולתאורה... האמת היא כנראה איפשהו באמצע, בכל מקרה זה אודם יפה ושימושי בעיניי עד מאוד!

המלצות:


עיפרון השפתיים האדום של פלורמר שכבר פגשתם כאן. בשביל משהו כמו 23 שקלים, הוא עושה את העבודה במחיר פעוט!



עיפרון שפתיים שקוף אוניברסלי של קיקו, שנרכש בברצלונה ואמור להיות דיופ לפריימר שפתיים של מאק ובעצם לחסוך את הצורך ברכישת תוחמים רבים. קיקו אינם זמינים לרכישה, אבל  הבלוגרית סיון מ - masks off masks on עשתה סקירה מקיפה על עיפרון שפתיים שקוף שניתן לרכישה אונליין. ממליצה לקרוא.

אשמח (כמו תמיד) לתגובות על הפוסט. האם ההקדמה בנושא תפיסת יופי תרמה לכם? האם הייתם רוצים לקרוא עוד פוסטים בסגנון? מה דעתכם על הפרמטרים האקדמיים ליופי? ועמדתכם בנושא תוחמים!?
פנקו אותי בתגובות בכדי שאדע על מה לכתוב!

המון אהבה, 

חתול נצנוץ

8 תגובות:

  1. טריגרי חפירה? כה 2006. זה היה מקסים ואין צורך להפריד את הידע האקדמי מהנסיון והחוויות בשטח מאמי, גם ככה אנחנו קוראים הכל 3>

    השבמחק
    תשובות
    1. ברבור איזה כיף שאתה כאן! מוזמן לקרוא, להחכים וליישם

      מחק
  2. מתה על פוסטים עם קצת אקסטרה מעניינת :))
    ואני ועיפרונות שפתיים פעם לא היינו חברים טובים, היום בלתי נפרדים! =D

    השבמחק
    תשובות
    1. יפיופי!!! אני בטוחה שאת דבקה בעפרונות חומים מחוץ לשפתי הברווז, וצלליות תכלת עד הגבות!!! נשיקות

      מחק
  3. ההקדמה עשתה את השוני! פשוט מעולה לקרוא קצת חומר אינטלגנטי לפני שצוללים לשטויות. אנא המשיכי בדרכך זו.

    פוסט נהדר ומעולה. מיאו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מיצי, חבל שאתה אנונימי! תודה על התגובה

      מחק
  4. בגלל חוסר היכולת לחבר כמה משפטים כרגע ארשום בנקודות:
    - רשומה מעניינת ביותר, אין כמו חנג'יות ופרחיות בו זמנית
    - האיש שחשב שאישתו היא כובע אחד מספרי העיון הפופולריים (יעני לפשוטי עם כמונו) הכי מרתקים ומטרידים שקראתי
    - את מהממת ברמות אחרות ואלמלא הייתי קוראת את הבלוג שלך הייתי נותנת לך פז"ם של 16 שנים בעולם הזה
    - נטע מהממת אף היא
    - קאליסי לוקחת את שניכן בהליכה עם כמה שהיא מהממת
    - התאפרתי היום בהשראת הפוסט הזה, אני רשמית גרופית

    השבמחק
    תשובות
    1. פרחולה!!! קאליסי מוסרת נשיקות!!!! מרגשת

      מחק